dinsdag 26 november 2013

GEEN DAG

Er zijn van die dagen die niet willen beginnen.
Niet echt wakker doezel ik langzaam via de douche de dag in.
De telefoon gaat en reactie wordt verlangd.
Nauwelijks neergelegd, de buurvrouw voor de deur.

Lopend met mijn ochtendboterham in mijn mond lees ik de krant diagonaal.
Bladeren in de tuin moeten geharkt, maar er komt een app binnen.
Lunch schiet er bij in.
Bezoek aan de kapper gaat niet door dankzij de spraakzame en trage monteur van de KPN.
Ook de fondsenwervers van Greenpeace, Free Tibet en Mensen in Nood zijn lang van stof.
Het gevoel dat de tijd niet van mij is groeit gestaag.
Mijn hoop dat de dag ooit echt begint ook.
Tevergeefs.
Bij het naar bed gaan verlang ik een opnieuwe dag.

klik hier voor mijn website

Geen opmerkingen:

Een reactie posten