zaterdag 9 maart 2013

DANSEN

Geen wereldnieuws voor mij bij het begin van de dag.


Mijn dag begint met dansen.

Slowfox of Engelse wals?
Ballroom of ballet?
Nee, dansen!
Vrij en vrolijk,
vrij en verdrietig,
vrij en boos,
vrij en ongeduldig,
bewegen aangemoedigd door muziek.



Er is een sprookje waarin een fee twee zusters als volgt beloont: de handeling waarmee zij de dag beginnen zullen ze de hele dag volhouden. De goede zuster begint als hardwerkende naaister haar zijden stoffen op te meten en heeft haar huis vol kostbare stof aan het eind van de dag, de kwade zuster komt er natuurlijk slechter van af, maar die doet er niet toe vandaag. 

Dansen zet voor mij de toon van de dag, ik vul mijzelf met vrijheid en ruimte.


klik hier voor een bezoek aan mijn website

Geen opmerkingen:

Een reactie posten