zondag 24 februari 2013



OEFENEN


Ik houd van het woord oefenen. 
Grappig woord: oefenen. Komt vast van 'oef ' als je het geprobeerd hebt, 'oef' als het gelukt is, 'oef ' als het niet gelukt is en je het nog eens wil proberen.

Ik gebruik oefenen ook vaak in therapie: nieuw gedrag hoeft er niet meteen te zijn, kun je oefenen.

Oefenen: leven is oefenen, oefenen om te gaan staan, om te lopen, te praten maar ook oefenen om te kijken en niet alleen oefenen om met je hersens te kijken maar ook met de ogen van je hart. 
Oefenen om te horen en te luisteren. Oefenen in ander gedrag, oefenen in minder eten, oefenen in niet roken. Oefenen kan nooit mislukken en kan je steeds opnieuw doen. 
Oefenen geeft ruimte.
'Oef' , dit was mijn eerste blog-oefening.


Welkom op mijn blog

Klik hier om mijn website te bezoeken. 

2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een verrassing! (en niet "oef" wat een verrassing :-))
    Ik volg je en ben benieuwd wat komen gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed begin Margriet. Veel succes met je Blog!

    BeantwoordenVerwijderen